A kesudió szintén egy rendkívül egészséges dió féle, mely a Közép-Amerikában őshonos kesu növény termésének, a kesu almának a végében található. A kesu örökzöld növény, melynek fája 5-15 méter magasra is megnő. Brazíliából portugál hajósok vitték a 16. század körül Mozambikba és India partjaira. Végül Ázsiában és Afrikában is elterjedt. Napjainkban Brazília, India, Nigéria, Mozambik, Indonézia és Tanzánia a fő kesu termesztő országok. Brazíliában lekvárt, szörpöt és befőttet is készítenek belőle.

A kesudió jótékony hatásai

A kesudió rendszeres fogyasztásával számos betegség megelőzhető, kialakulásának kockázata csökkenthető. 

Jótékonyan hat: 

  1. A koleszterinszint csökkentésére – ugyanis a kesudió fizoszterol vegyületei stabilizálják és megakadályozzák a koleszterin felszívódását. 
  2. Véd az epekő kialakulása ellen – a kesudió fogyasztása 25%-kal csökkenti az epekő kialakulását.
  3. Erősíti a csontokat – a kesudió rendkívül gazdag magnéziumban, a csontokat erősítő kalcium pedig ne szívódik fel magnézium nélkül. Valamint sok benne a K vitain is, mely szintén a csontok megerősítésében játszik fő szerepet.
  4. Nyugtatja az idegrendszert, védi a szívet – a benne található zsírsavak megfelelő aránya támogatja az agy egészséges működését, és óvja a szívet is.
  5. Csökkenti a rák kialakulásának kockázatát – már heti 2 adag fogyasztása hatással van a rák kialakulásának kockázatára. 
  6. Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is – ugyanis a benne található telítetlen zsírsavak lassítják a vér felszabadulását a vérkeringésben, ezáltal a magas vérnyomás ellen is hatásos.
  7. Megvéd a kellemetlen fejfájástól – ez pedig összefügg a vérnyomást szabályozó hatásával, ugyanis a vérkeringés javításával a cukorszint hirtelen változása is elkerülhető, így a fejfájás is.
  8. Segít a bőr és a haj egészségének megőrzésében – a benne található zsírtartalomnak köszönhetően késlelteti a bőr öregedését, illetve a benne található ásványi anyagoknak köszönhetően a haj erősebbé. fényesebbé válik.
  9. Segít a fogyásban – ami ellentmondásos a kalória értékét nézve, de a benne lévő jó minőségű koleszterin ónek köszönhetően támogatja a fogyást. 

A kesudió vitamin tartalma

Rendkívül magas a vitamin tartalma. Nagyszerű forrása a fehérjéknek, magnéziumnak, ásványi anyagoknak, vasnak, valamint a cinknek, ezáltal a vegetáriánusok számára minden szükséges tápanyagot biztosít. Rendszeres fogyasztása mindenképpen ajánlott. Azonban érdemes tudni, hogy a kesudió fogyasztása is okozhat allergiás tüneteket. Főleg kisgyerekek esetén fordul elő. Ennek tünetei lehetnek: enyhe bőrviszketés, ún. csalánkiütések, légzési problémák, hasfájás, hányás és akár hasmenés is. Ezeket az allergiás tüneteket a benne található anacarcic sav okozza.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kesu

Vissza a kategória cikkeihez